Monday, March 16, 2015

Võllid ja laagrid

Kuna mõne vidina hankimine võtab teinekord hiiglama aja sai otsustatud kõige olulisemad mehhaanikavidinad ära tellida.
Kõigepealt etteande ja äraveovõllid.

Oli hirm et kulunud on mõlemad paarid s.o. võllide kaelad ja puksid. Reaalsuses üle mõõtes olid võllide kaelad head-kulumine alla kümnendiku,mis sellise masina puhul üsna talutav. Mõnest kohast oli küll puuduliku määrimise tõttu peegelpind kahjustunud, kuid ei midagi hirmsat-karukeelega üle ja saab korda.

Puksidega lugu keerukam. Tegemist on siis neljakandiliste malmist kärakatega,millele ka määrdekanalid sisse puuritud. Nende puhul oli kohati kolm kümnendikku ovaali kulumist,mis väljendus ka korralikus loksus.
Plaan selline: Hankida sinterpronksist uued puksid, lasta treialil malmkorpused üle puurida ja pressida puksid sisse (igasse korpusesse kaks puksi ehk siis kokku 8 tk).
Õnneks sobiva sisemõõduga puksitoorikud täitsa tellitavad ja lubati pooleteise nädala pärast. Treial kiitis mu plaani ka heaks ja nii sai sellega asja klaariks.
Edasi noavõlli laagrid. Mõelda ei midagi-uued tellimisse.
Laagrite taga asuvate simmeritega on veidi peamurdmist. Esimese hooga tahtis müügimees vana järgi uue ära tellida,kuid stopp-midagi siin ei klapi. Nimelt originaalsimmeri sisemõõt ja võlli kael on paari millimeetri võrra nihkes (võll väiksem). Asi tahab uurimist. Äkki tõesti on noavõll kunagi ära vahetatud ja uus võll oli simmerite alt lihtsalt tiba väiksem ?
Lisaks sai "Druckbalke"-kas teda kunagi eesti keelde tõlgitud ongi- samuti Heitile lihvimisse antud. Tegemist nimelt üsna pretensioonika tükiga mis tahab õigeks toimimiseks nii täpset reguleeringut (kümnendik on tegija) kui seda et ta perfektselt sirge oleks.
Segane on veel määrimise teema. Ehk siis kas originaalis kasutati paksemat õli või määret. Pukside väikese läbimõõduga kanaleid vaadates tekib tunne et äkki ikka oli õli. Originaalis oli midagi sellist:
http://www.myford.co.uk/acatalog/BRASS-GREASE-CUP--1-8--x-1---1868.html
mille asemele on keegi määrdeniplid kruvinud.




No comments:

Post a Comment