Alguse sai kõik üle poole aasta tagasi, kui Albert Singeri:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2PK6oKPXfk
käest Baierimaalt üks masin toodud sai.
Algul olin kindel, et tegemist on saksa masinaga. Esimesed kahtlused tekkisid,kui eelmine omanik marki ei teadnud ja laiuseks 600 oli. Saksa masinatel on laiuseks harilikult 630mm.Siiski tundus, et tegemist on tubli tüki malmiga,millele aeg ainult positiivselt mõjuda saab.
Saigi ta siis siia ära toodud ühele "maksujõulisele kliendile".
Kohapealne esialgne ülevaatus andis tulemuseks tubli 4. Masin oli käinud üksjagu. Põhiasjad õnneks heas korras, eriti hea oma vanuse kohta nägi välja laud, keegi oli ehitanud laua üles-alla laskmiseks juurde ajami,mis on asjakohane.
Kuu tagasi sai talle asimene pesu tehtud,mille käigus ka ülevaatus ja defekteerimine.
Otsus oli selline:
1. Elekter uus.
2. Etteande ja äraveo rullid täiega maha monteerida.
Vajadusel pronksist uued laagripuksid treida (selle käigus tuleb kas pesad või
võllikaekaelad maha treida, et puksidele ruumi teha).
3. Esialgu noavõlli rihmaratas maha, siis laagripukk lahti
ja edasise laagrivahetuse vajaduse otsustab selle järgi mis sealt vastu vaatab.
4. Käigukast. Sellist soliidse olemisega vanakooli kasti on
patt kasutamata jätta. Kastil kaan maha, natuke on sellega ikka pusimist ja
edasise otsustab siis mis sealt vastu vaatab. Eesmärk oleks kõik kangid õigesti
(ilma vedruta) käima saada. Kaane vahelt tundusid hammakad ilusad, sees paistis
isegi üks hõõrdsidur olevat ja mingi õlitaoline ollus oli ka sees.
5. Etteandemehhanismi ketid vahetusse. Ka ketihammakad, kui
vaja.
6. Noavõlli maha keeratud keermega polt asendada uuega,
puurida üle vana keere ja lõigata uus sisse.Kaaluda terapingutid ära ja viilida
kaalud paika.
7. No pagan,kui juba selline töö ette võetud, siis relakaga
vana värv maha ja uus peale, originaaltooni saab sealt alt ilusasti kätte. Pane
tähele, asi omandab hoopis teise meki.
8. Loomulikult kõik määrimised, reguleerimised ja muud
pisitegemised mida kõike hetkel ette ei näe.
9.Idee poolest oleks alternatiiv lisamootor koos
sagedusmuunduriga etteandele. See võimaldaks aeglast etteannet ja seeläbi
paremat kvaliteeti. Aga see otsus võiks jääda peale käigukasti hingeeluga
tutvumist.
10 Korrektne oleks ka see malmist praoga alumise rulliku
klamber lasta ära keevitada. Tean Tartus kohta,kus seda teha saab-see tehakse
eelkuumutusega ja peale keevitust aeglase jahtumisega (ca. Ööpäev) ahjus. Malmi
keevitus teatavasti on suure süsinikusisalduse tõttu probleemne (tekivad
pinged).
11. Kummilõõtsad laua spindlitele.
12. Kontrollida ka peamootori laagrid ja otsida vastus
küsimusele-mis pagana plärin see käivituse ajal käib ?
13. Uus Kippi käepide laua rattale (mitte plast!)
No comments:
Post a Comment