Sunday, March 15, 2015

Edasi

 
 
Eeltöö internetis esialgu masina päritolu kohta mingit kindlat pidepunkti ei toonud. Ühtegi märki tootja kohta polnud, ainuke mis käigukangi sildilt silma hakkas oli eeldatavasti itaaliakeelne käikude asendi juhis. Samuti oli mootori silt itaaliakeelne. Pärast paaritunnist pingutust sattus kätte üks niidiots. Tegemist siis itaaliakeelse foorumiga,kus keegi ka masinaid renoveeris ja lõpuks jõudsin välja sinna:
Nimi Ladir ei ütle mulle midagi. Aga vaatamata erinevustele leidusid mõned tunnused sellest, et vähemasti mingid osad ühest ja samast valukojast pärit on. Ülaltoodud lingil olev masin on väiksema lauaga-vast 400 kanti ja ülesklapitava kaanega. Laua alumine osa ja laagripukkide konstruktsioon olid aga samad meie omaga.
 
 
 
Nädalavahetuseks oli planeeritud sügavam lammutamine,mis pidi vastused andma tööde mahu osas ja lõpliku tegevusplaani paika panema.
Päeva algul sai ruttu selgeks, et natuke äärest nokitsemisega asi ei piirdu. Sest proovikäitamisel läksid noavõlli laagrid liiga ruttu soojaks. Selle põhjuseks on tavaliselt palju määret või väsinud laager. Laagri taga olid aga simmerid,mis kindlasti vahetamist tahtsid ja nii ei jäänudki muud üle kui plats puhtaks lüüa.
Enne lammutust nägi asi välja selline:

Üllataval kombel sujus kõik hästi. Kuna masin on ehitatud loogiliselt, siis praktiliselt mingeid tõrkeid ei tekkinud-ainult tuim töö. Mõned kruvid tahtsid küll tuld saada ja koonustihvtid välja puurimist, aga kõik tõmmitsatööd olid ilma valudeta.
Ülemine kaan käib ära kruvidega:
 
Ühel küljel asub jõhker käigukast-oma 50 kilo raske,mis ka maha tuli võtta.

 
Käigukasti sisemusest vaatas vastu sidur,millel kiri "Milano":

 
Sellega oli siis päritolu küsimus lõplikult lahendatud.
 
 
Asi edenes jõudsalt:

 
Tõmmits külge ja laager maha:
 
 
Ja mõne aja pärast nägi pilt välja selline:
 


 


Väiksemad pudinad läksid pesumasinasse:
 
Ja suured poisid käisid õues vannis:
 
 
 
See kola läks minuga koos autosse kodusele läbivaatusele ja täiendavale lahkamisele:
 
 
Paar endaarust huvitavat tähelepanekut:
 
Osad poldid on tollkeermega-mitte päris kõik, aga üle poole kindlasti. Miks Itaalia masinal tollkeermed-pagan seda teab. Võimalik et pärastsõjaaegne amide abi jõudis mingit pidi ka sinna.
 
Teine asi-etteandevõlli ja outfeed võlli läbimõõdud on erinevad. Ja tublisti. Samal ajal ketiajami suhted 1:1.
Müstika. Ehk keegi oskab kommenteerida ?
 
Tänaseks kõik-stay tuned nagu öeldakse.
 





No comments:

Post a Comment